Familj · Hälsa · Roligheter

Juldagen

Idag är det kallt ute. -19 grader var det när vi vaknade och det ligger några cm snö på backen. Elton som fick en snowracer i julklapp igår är i pulkabacken och premiäråker på den tillsammans med George och sin vän.

Jag har haft en natt med mycket ont i ryggen så jag har inte sovit så bra och har just tagit ett par alvedon för att bli av med den värsta värken. Jag har varit väldigt restriktiv med intag av alvedon under graviditeten och har hittills bara tagit 4 tabletter under hela tiden (när jag hade tandvärk from hell), men idag valde jag att ändå ta två alvedon för att värken inte skulle ta över dagen och jag bli alltför stillasittande. Jag tror att det är bättre att jag försöker röra på mig istället för att bli stillasittande i soffan, men det är ändå där jag har landat nu.

Jag ska sitta här en stund under filten, kolla på TV och blogga lite innan jag börjar städa lite efter gårdagen, men så mycket är det inte att plocka då firandet blev väldigt lugnt och städat.

Elton fick ett PlayStation spel och det var en sådan lycka att han började gråta av känslan som överväldigade honom. Det är ett begagnat spel och inte den allra nyaste modellen, men är man 6 år och får sitt första spel så spelar det ju ingen som helst roll! Det var den bästa presenten sa Elton igår, men den hamnar på samma plats som snowracern!

Jag måste bara lägga upp denna tavla som Kevin fick i present av Mathilda som min vän Madde har målat, vilken fantastisk tavla och vilken talang du har, Madde!

 

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/fb6/56157581/files/2014/12/img_7584.jpg

Leave a Reply

