Graviditet · Hälsa

Magsjuka

Igår och idag är jag hemma från jobbet för jag blev magsjuk i förrgår natt. Uscha! Inte roligt, men nu verkar det (peppar, peppar) som tur är vara borta. Igår kunde jag inte äta något, men idag har jag ätit både gröt till frukost och sen en hård-och en mjuk smörgås och har kunnat behålla allt och mår inte illa idag. Så skönt att må bra igen.

Jag hade haft sammandragningar hela dagarna under ett par dagar innan jag blev sjuk och funderade på anledningen till det, men tänker nu att det nog hade med magsjukan att göra. Jag vet inte säkert, men just nu känner jag inte av någon sammandragning iaf. Om det kommer tillbaka får jag kontakta barnmorska för att se om det finns andra orsaker, men innan jag blir bevisad motsatsen tror jag att den kommande magsjukan var anledningen.

Då jag mår bättre idag har jag hunnit med att fixa med att beställa en del julklappar via nätet och beställa bilder. Jag har en stor hög av bilder som jag inte hunnit sätta in i album på mycket länge, men min plan är att jag ska fixa med sånt när jag efter nyår går hem och blir föräldrarledig en dag i veckan för att få lite återhämtning innan bäbisen kommer. Vad jag hinner då eller inte törs jag inte säga, men det är en plan iaf.

vinterlandskap

Nu ska jag lägga mig i soffan och bara ta det lugnt och vila mig i form. Återstår att se om jag jobbar i morgon, jag får se vad mina kollegor säger för tänken är i så fall att jag ska umgås med dom hela dagen och de 48 timmarna som bör gå efter sista toalettbesöket har inte gått förrän vid lunchtid i morgon…

Leave a Reply

