Hälsa · Träning

Min träning den sista tiden

Efter att jag varit till min sjukgymnast Niclas för 3 veckor sedan har jag skärpt upp min träning ett snäpp. Han ansåg ju då att jag safeat lite för mycket med min träning och ville att jag skulle se till att få till två riktigt bra gym-pass i veckan istället för fyra halvdana! Om jag sedan även får till ett par konditions/förbränningspass så vore det en bonus, men fokus ska vara på gym-träningen!

Så jag har gjort som han sagt och har nu kunnat avverka tre veckor med bra träning! Totalt dessa tre veckor har jag lyckats få till 5 promenadpass, 5 st gympass på 45-60 minuter, samt att jag trampat på crosstrainern mellan 5-10 minuter innan varje gym-pass. Slutligen har jag även fått till 3 pass då jag tränat övningar/rörelseträning för nacken och stått i plankan för att stärka svanken. Jag är mycket nöjd med det!!!

Även min sjukgymnast är nöjd och i fredags när jag var dit för tredje gången så sa han att han trodde att vi bara kommer behöva ses 1 eller 2 gånger till innan han anser att jag kan klara träningen på egen hand och behöver inte hans hjälp mer.

Jag har fått laserbehandling på nacken varje gång jag varit hos sjukgymnasten och det har absolut hjälpt till i min rehabilitering samt att han även åtgärdat några låsningar i nacke och rygg och jag är så mycket bättre i min nacke nu än vad jag var för några veckor sedan.

Idag när jag tränade mitt femte pass i gymmet kunde jag konstatera att jag ökat vikterna rejält redan från första passet för bara tre veckor sedan, men det blir väl så när man börjar om från noll igen.

IMG_6497.JPG
Gymmet, mitt andra hem

Leave a Reply

