Familj · Fotografering · Hälsa · Roligheter

Välkommen lilla vän!

Någon gång i mars kommer denna lilla filur ut och blir vår nyaste familjemedlem.
IMG_6489.PNG
På fredag går jag in i vecka 20 så vi är halvvägs nu och idag har vi varit på vårat andra ultraljud. Det första gjorde vi redan i vecka 11 och är det s.k. KUB-testet. Det visade att allt såg jättebra ut (resultat 1:2811) och idag kunde detta styrkas då allt fortfarande såg väldigt bra ut med den lilla.

Så skönt att höra för visst finns en ökad risk när man är “lite till åren”. Jag hinner ju fylla 40 år innan bebisen kommer, om den inte kommer för tidigt, men den verkar fullt frisk och det är full fart. Jag har känt rörelser sen vecka 13 och de senaste veckorna har det varit mycket rörelse i magen.

Jag har mått oförskämt bra genom hela graviditeten och jag är så tacksam för det! Inget illamående, ingen viktuppgång hittills (väger fortfarande mindre nu än jag gjorde när jag blev gravid), och jag känner heller inte av några andra krämpor. Mycket tacksamt!!

För de nyfikna finns några inlägg och bilder på magen här på denna blogg där jag har skrivit lite om graviditeten fram tills nu. min gravidblogg

IMG_6491.JPG
//Mamma igen

One thought on “Välkommen lilla vän!

Leave a Reply

