Hälsa · Träning

Sjukgymnast, Homeopat och promenad

Idag har jag både varit både till min sjukgymnast och Homeopat.

Sjukgymnasten, Niclas, har jag inte träffat sen i april så det var nu 6 månader sen sist.

Han fixade låsningar i nacken och bröstryggen och jag fick också laserbehandling i nacken -det är så skönt och hjälper bra!!

Dock fick jag lite banning av honom för att jag “safeat ” lite med min träning. Han vill att jag steppar upp träningen och ser till att få till lite tuffare pass. Han ansåg också att det nog var en bra ide att sikta på att genomföra två riktigt bra pass i veckan istället för fyra halvdana! Jag köpte det direkt. De andra två passen ska jag istället köra förbrännings- och konditionspass. Det blir nog alldeles perfekt!

På eftermiddagen var det dags att åka in till stan igen, men denna gång för att träffa homeopaten. Han träffar jag var tredje månad och idag gav han mig droppar med lite extra kalcium i. Dels ska det hjälpa till med matsmältning och gå mig att sova bättre, samt även höja förbränningen så att jag inte ska frysa hela tiden! Det vore välkommet i dessa tider när en allt kallare höst närmar sig.

Återstår nu att se om dropparna ger önskar resultat!

Mellan mina besök hann jag även med en kort lunchpromenad. Det var skönt i höstsolen även om det bara var 9 grader varmt.
IMG_6257.JPG

IMG_6256.JPG

2 thoughts on “Sjukgymnast, Homeopat och promenad

  1. Härliga foton och hoppas dropparna hjälper dig. Jag , dotter och hund var till homeopaten igår och fick samma droppar igen utom hunden som fick för Uvi hon dragit på sig hela tiden. Hon fick droppar mot det igen får hoppas de hjälper denna gången. Hur mkt får du betala för en återbesök? Tycker det är lite olika jag. Ha en bra dag // June

    Like

    1. Tack. Ja, jag hoppas de kan hjälpa. Jag betalar olika varje gång, men det verkar bero på om jag bara får mina droppar eller även något annat, som t.ex. B-vitamintillskott, Glutamin eller annat, vilket jag fått de flesta gånger. Igår fick jag bara mina droppar (2 burkar) och då hamnade notan på 1000kr. Lycka till till er med, hoppas både ni och hunden får må bättre snart.

      Like

Leave a Reply

