Hälsa

Tänk så tandläkare kan!

Idag imponerades jag av tandläkares skicklighet! Jag ringde tidigt i morse för att höra om det fanns någon akuttid tillgänglig för att laga min trasiga framtand?

Jag fick en tid direkt och fick mycket bråttom att ens hinna dit i tid. 4 minuter försenad halvsprang jag in och fick komma in direkt.

Efter att tandläkaren undersökt tanden så ansåg han inte det vara så värst akut och undrade om jag verkligen behövde laga tanden nu eller om jag inte kunde vänta tills min tid om tre veckor – då jag redan hade en inbokad tid för att byta ut en gammal lagning på just den tanden? 😳

Jag tyckte nog det var akut nog för att laga idag – “annars hade jag väl inte ringt och bett om en akuttid, tänkte jag för mig själv!? Det kändes som det räckte att se ut som Tore Skogman en hel helg faktiskt!

Så när det var avgjort så satte han igång att borra bort det som var trasigt på tanden samt att ta bort den gamla och missfärgade lagningen. Tur i oturen var att jag inte hade några fungerande nervbanor kvar i tanden sen 10 år tillbaka (då alla nerver värktes bort av en inflammation) så allt kunde göras utan bedövning.

Knappt 20 minuter senare hade jag en ny fin tand och jag kunde knappt utskilja kanten mellan min egna tand och lagningen. I am impressed!!!

Så nu kan jag le igen utan att få skumma blickar!

IMG_6253.JPG

IMG_6190.PNG
Så här har jag sett ut hela helgen!

Leave a Reply

