Familj · Roligheter

Othello!

Fick hem ett paket idag. Jag köpte ett begagnat Othellospel från blocket och Elton och jag har spelat ikväll.

IMG_6056.JPG

Jag hoppas inte det är sant som man säger “tur i kärlek = otur i spel” och då för Eltons skull för han vinner i alla spel!

Såklart vann han stort mot mig även i detta spel och jag anser mig vara rätt duktig på spel och försöker verkligen vinna, men det är fasen omöjligt att vinna mot Elton i något spel! Man kan vinna första gången man spelar något nytt kanske, sen har han fattat och vinner därefter!

På måndag ska han få träffa några i Gävle schack-klubb. Får se vad han tycker om det, men även det är ett spel han börjar behärska riktigt bra nu!

//Överlistad av en 6-åring igen

Leave a Reply

