Familj · Film · Hälsa · Mat · Trädgård

Saft och bio.

Igår plockade jag av alla röda och svarta vinbär vi har på våra buskar hemma på baksidan. Jag har länge haft dåligt samvete över att jag inte tar reda på bären vi har och gör saft av dom, men nu ska det bli av!

Till helgen åker vi till mamma och pappa och hälsar på och dom har lovat mig visa hur man kokar saft i deras “Saftmaja”. Jag ska ta med bären samt köpa några fina flaskor att ta hem saften i. Det ska bli roligt!!

Annat som var roligt som ägde rum igår var att vi gick på bio. Hela familjen åkte, men vi såg olika filmer. Jag, Elton och George såg Draktränaren 2 medan ungdomarna såg en annan film.

Filmen vi såg var bra, mycket spännande och såklart sorglig så jag grät i vanlig ordning- som jag gör till alla barnfilmer (och alla andra filmer med)!!! 😁😭

Idag har vi varit på besök på Eltons skola, berättar mer i morgon, men det gick bra och Elton längtar efter att få börja på riktigt!

IMG_5400.JPG

IMG_5413.JPG

Leave a Reply

