Hälsa

3 veckor med godisstopp.

I går var det exakt tre veckor sedan som jag bestämde mig för att strunta i att äta godis på ett tag.

Anledningen var att jag åt alldeles för mycket av den varan och näst intill varje dag! Varken bra för kroppen eller tänderna så jag införde godisstopp för mig själv.

Jag la också bort vågen för att inte väga mig på ett tag igen. I morse vägde jag dock mig och resultat visade att jag gått ner 0,6 kg på dessa tre veckor och jag väger iomd mindre nu än vad jag gjort på ett år.

Jag har ändå inte nått mitt slutmål, men har nu bara 2,6 kg kvar och det har jag tänkt att jag ska klara med fler och allt längre promenader.

Jag har gått upp 8 kg på ca 2 års tid, men det senaste året har jag nu klarat av att gå ner 5,4 kg och det tycker jag är bra med tanke på mina begränsade träningsmöjligheter.

Nu; en kvällspromenad då motivationen är på topp!

Leave a Reply

