Arbete · Familj · Resa

Ockelbo marknad var kall i år!

Jag åkte hem från Edsbyn tidigt i morse, redan 6.20 klev jag upp och åt frukost med Lilja och gick upp med en kopp kaffe till Camilla och sa hejdå till dom (och Olle, 4 månader) innan jag satte mig i bilen för att åka hemåt.

Pga den tidiga hemresan slutade jag dricka tidigt på möhippe-kvällen, men hade fantastiskt roligt utan sprit också (Jo, det går!!!) och kände mig rätt pigg idag!

8.20 klev jag innanför dörren hemma och möttes av Elton som just vaknat och var på väg till soffan och barn-tv. En mysig stund i soffan med frukost tillsammans innan vi gjorde oss i ordning och åkte till Ockelbo för att jobba lite med pappa, men också för att Elton vill gå och handla lite.

Kallt och jävligt var det och jag fick dra på mig alla kläder jag hade med mig innan det kändes någotsånär ljummet!

Elton var glad och nöjd och när vi åkte hem igen efter fem timmars marknad så hade han åkt massor av karuseller, ätit slush, nötter, handlat leksaker och godis och var så nöjd och trött att han somnade i bilen på vägen hem.

Själv handlade jag getost och mesost och var glad och nöjd med det!

Jag tog ett bad när jag kom hem för att tina upp och det var EXAKT vad min nedfrusna (nej, inte nedkyld, nedfryst ska det vara!!) kropp behövde.

NU är jag dock rejält trött och ligger och kollar på fotboll! Bra-Chi är det och en mycket spännande match har dom bjudit på. Skönt att slökolla medan jag ligger under en varm filt och vilar!

20140628-193019-70219566.jpg

Mulet och regn nästan hela dagen20140628-193017-70217665.jpg

Inpackad som en eskimå, men frös garanterat mer än en sån!20140628-193018-70218631.jpg

Mitt “godis”20140628-193019-70219941.jpgElton somnade nästan direkt i bilen!

Leave a Reply

