Böcker · Familj · Resa

Första natten i stugan i år

Så har vi sovit första natten ute i stugan för i år och det var lika skönt att vara här ute som väntat. Man (läs jag ) släpper liksom allting när man kommer ut hit och får en skön avslappnad känsla i kroppen av att inte ha några måsten. Det behövs såna ställen att hämta kraft ifrån och att bara få vara. Även om det bara är för ett dygn så har man fyllt på med ny energi och kroppen (och kanske framförallt hjärnan) har fått vila från vardagliga bekymmer och måsten.

Elton och hans kusin L var med hit och trots flera års skillnad dom emellan så leker dom väldigt bra tillsammans. Elton hade nog blivit en väldigt bra storebror om han hade fått ett småsyskon, men nu föll det sig inte så och istället för att sörja det som aldrig blev får man istället uppskatta vad man har.

G och hans bror jobbar ute med sommarens projekt med barnen som sällskap. Jag har lagt mig tillrätta i min favvo-soffa vid fönstret för att blogga och strax lyssna vidare på min ljudbok. Jag lyssnar just nu på “Sagan om Isfolket”, en serie jag läste för tio år sen, men den är värd att “läsa” om – även om jag nu lyssnar istället via Storytel.

Ha en underbar söndag, jag stannar här ett tag till och samlar kraft inför den kommande arbetsveckan.

20140511-092427.jpg

Är väldigt nöjd med mina nya, grymt sköna och rätt fina stövlar!

20140511-092441.jpg

Det har liksom blivit en tradition att börja stugvistelsen med en öl och den smakade fantastiskt bra!

20140511-092458.jpg

Barnen var med och kollade när vi eldade lite ris och annat gammalt bråte

20140511-092517.jpgSötaste lilla L

Leave a Reply

